Suojatiepäivystys

Suojatiepäivystys elokuussa

MLL Tapaninkylä on mukana suojatiepäivystyksessä koulujen alkaessa elokuussa. Tavoitteena on toteuttaa suojatiepäivystys aamuisin kahtena ensimmäisenä koulupäivänä alueemme alakouluilla klo 8.30-9.30. Voit myös olla sinulle sopivan ajan.

Suojatiepäivystyksessä vapaaehtoiset päivystävät heijastinliivit yllään koulujen läheisyyydessä lasten saapuessa kouluun. Tarkoituksena on kiinnittää tiellä liikkuvien huomio ja varmistaa koululaisten turvallinen kadunylitys.
Turvaa lasten koulutie ja anna aikaasi − vastineeksi saat hyvän mielen! :)

Lähtisitkö Sinä mukaan suojatiepäivystäjäksi? Lisätietoja osoitteesta tapaninkylan.yhdistys@mll.fi

MLL Tapaninkylällä on voimassa oleva vapaaehtoistyöntekijöiden vakuutus.

Tule koulutien turvaajaksi!

Viisi alakouluikäistä lasta kuolee ja yli 160 loukkaantuu liikenteessä vuosittain. Suurin osa alakouluikäisten jalankulkijoiden henkilövahingosta tapahtui tietä ylitettäessä. Mitäpä, jos tekisimme yhdessä tälle jotain?

Vapaaehtoiset koulutien turvaajat päivystävät heijastinliivit yllään koulujen läheisyydessä lasten saapuessa kouluun.

Koulutien turvaajien tavoitteena on saada autoilijat huomaamaan pienet koululaiset ja turvata näin lasten koulutietä ensimmäisinä koulupäivinä. Suojatien ylitykset voivat olla vaaranpaikka monelle pienelle koululaiselle. Punaisia päin ajavat autot ja liikennevalottomat suojatiet saattavat hämmentää koulutietään vasta opettelevia ekaluokkalaisia.

Siksi tarvitsemme juuri sinun panostasi herättämään huomiota tärkeälle asialle, ja saada autoilijat hidastamaan vauhtia ja lisäämään tarkkaavaisuuttaan suojateiden läheisyydessä.

Voit myös kertoa asiasta somessa: #koulutienturvaaja

Tule turvaamaan lasten koulutietä, puoli tuntia yhtenä aamuna riittää!

MLL Tapaninkylä järjesti suojatiepäivystyksen ensimmäistä kertaa koulujen alkaessa vuonna 2013 Siltamäen ala-asteen, Suutarilan ala-asteen ja Immolantien sivukoulun läheisyydessä yhteistyössä Lions Club Helsinki/Siltamäen kanssa. Suojatiepäivystäjät kokivat saaneensa ohikulkijoilta kiitosta ja varsin positiivista palautetta. Suojatiepäivystys on tämän jälkeen järjestetty monena vuonna yhdessä muiden paikallisten toimijoiden kanssa (mm. koulujen vanhempainyhdistykset). Mukana on ollut myös Tapanilan ala-aste ja Hiidenkiven peruskoulu. Paikallisena yhteistyökumppanina ovat olleet Lions Club Helsinki/Siltamäki ja Suutarinkoti.

Kiitos kaikille vapaaehtoisille ja turvallista koulutietä jatkossakin kaikille koululaisille!