MLL Tapaninkylän paikallisyhdistys

Vanhemmuus ei ole yksilölaji

Tapaninkylän MLL yhdistys tarjoaa alueen lapsiperheille monenlaista toimintaa. Tarjolla on perhekahviloita, erilaisia kerhoja, kursseja ja luentoja sekä tapahtumia. Tavoitteenamme on tuoda alueen lapsiperheiden arkeen iloa, elämyksiä ja tekemisen riemua sekä tukea vanhempia heidän kasvatustyössään.

Lasten hätätilanteet -kurssi

Järjestämme ensiaputaitoihin keskittyneen kurssin Tapanilan kylätilalla la 4.5. klo 12-16.

Ilmoittautuminen viimeistään pe 26.4. mennessä.

Katso lisätiedot alempaa.

Tulevia tapahtumia

28.4. Huhtihulinat Suutarilan ala-asteella klo 10-14

📍 Suutarilan ala-aste - Seulastentie 11, 00740 Helsinki

Lainaus Suutarilan ala-asteen sivuilta (linkki):

”Varaa itsellesi kirppispöytä tai tule tekemään löytöjä ja nauttimaan hulinoiden tunnelmasta. Koska vappu on jo melkein ovella saat ostettua parhaimmat vappupallot meiltä! Vapputunnelmaa nostattaa myös kahvilan sokerimunkit.

Sisällä voit myös nauttia kahvilan lisäksi vohvelibaarin antimista ja tutustua lähialueen toimijoihin. Liikuntasalissa liikutaan temppuradalla ja tänä vuonna Hontai Judon johdolla tutustutaan judoon.  Ulkoa löytyy maistuvaa grillimakkaraa, metrilakua, ponitalutusratsastusta sekä muuta toimintaa.”

4.5. Lasten hätätilanteet –kurssi Tapanilan kylätilalla klo 12–16

📍 Tapanilan kylätila - Veljestenpiha 9, 00730 Helsinki

Lasten hätätilanteet -kurssi on vanhemmille ja isovanhemmille, sekä lasten kanssa toimiville ja työskenteleville tarkoitettu peruskurssi lasten tapaturmista ja sairastumisista. Kurssilla opitaan lasten arjen turvallisuuden edistämistä, sekä ensiavun antamista huomioiden lasten ensiavun erityispiirteet. Kurssilla harjoitellaan käytännössä mm. eri ikäisten lasten elvytystä, sekä muita tärkeitä ensiaputaitoja.

Kurssin kesto 4h. Kurssin aikana tarjoillaan välipalaa. Kurssille mahtuu maksimissaan 18 osallistujaa, ja minimissään 12 osallistujaa vaaditaan kurssin toteutumiseksi. Kurssilta saa todistuksen ja sen toteuttaa Ensiapukaista.

Kurssin hinta on MLL Tapaninkylän jäsenille 28€ (muille 38€).

Ilmoittautuminen kurssille viimeistään pe 26.4. mennessä. Mikäli vahvistettuja osallistujia ei ole minimimäärää määräaikaan mennessä, kurssi joudutaan valitettavasti perumaan. Tällöin jo maksaneiden kurssimaksu palautetaan viipymättä. Varaa paikkasi Vello-kalenterista klikkaamalla tästä.

Maksun voi suorittaa MobilePaylla klikkaamalla tästä.

Maksamalla osallistumismaksun vahvistat osallistumisesi. Maksun jälkeen lähetäthän vielä sähköpostilla kuitin maksusta osoitteeseen: tapaninkylanyhdistys@mll.fi

Mikäli sinulla ei ole MobilePayta käytössä, ja haluat maksaa toisella tapaa, otathan meihin sähköpostitse yhteyttä yllä olevaan osoitteeseen.

5.5. Mosa herää Tapanilan torilla klo 11–14

📍 Tapanilan tori - Veljestentie 19, 00730 Helsinki

Lainaus Tapanila-Seuran sivuilta (linkki):
"Mosa herää on vuotuinen Tapanilan kaupunginosan kyläjuhla koko perheelle! Se järjestetään su  5.5.2024 klo 11-14.  Juhlaa on järjestetty Tapanila-Seuran toimesta säännöllisesti huhti-toukokuussa vuodesta 1979 lähtien. Tilaisuus järjestetään Tapanilan torilla (os. Veljestentie 19) ja se on yleisölle maksuton.

Ohjelmassa on mm.
– juhlapuhe
– Mosan kunnia-asukkaan julkistaminen sekä
– oman kylän musiikkiesityksiä ja ohjelmanumeroita

Tapanilassa toimivat yhteisöt, koululuokat ja yhdistykset tarjoavat torilla mahdollisuuden pienimuotoiseen kaupankäyntiin, ruokailuun ja ilonpitoon. Pöytäpaikkoja torille voi tiedustella sähköpostilla sihteeri[at]tapanila.fi.

Tervetuloa, torilla tavataan!"

20.5. Kevätkokous Leikkipuisto Kurranummessa klo 17:30-19:30

📍 Leikkipuisto Kurranummi - Kotinummentie 51, 00730 Helsinki

MLL Tapaninkylän yhdistyksen kevätkokous pidetään Kurranummen leikkipuistossa 20.5. klo 17:30-19:30. Olet lämpimästi tervetullut mukaan ideoimaan uutta!